Basefarm AWS Consulting Partner

30-11-2016

Pressmeddelande

Basefarm har blivit en konsultpartner till Amazon Web Services (AWS). Basefarm kommer att kunna erbjuda betydligt fler tjänster till sina kunder tack vare att de går med i AWS Partner Network.

En AWS Partner Network (APN) consulting partner hjälper kunderna med designen, arkitekturen, migrationen och hanteringen av arbetsbelastningar samt applikationer på Amazon Web Services (AWS). Nu har Basefarm tillgång till en mängd AWS-resurser och utbildningar så att de kan hjälpa kunderna med att installera, köra och hantera applikationer på AWS-molnet.

"Detta gör att Basefarms kunder enklare kan dra fördel av flexibiliteten med AWS Cloud tillsammans med Basefarms kärntjänster för applikationshantering i affärskritiska företagssystem“, säger Stefan Månsby, VP för Innovation hos Basefarm. "Tack vare detta får våra kunder en konkurrensfördel på sina marknader eftersom de kan lansera och få ut nya tjänster på ett mycket flexibelt och kostnadseffektivt sätt."

"Basefarm har en bra position för att hjälpa kunder att framgångsrikt migrera och hantera arbetsbelastningar på AWS Cloud. Vi ser fram emot ett långvarigt samarbete." säger Darren Mowry, Head of Amazon Web Services Northern Europe - Nordics & Baltics.

AWS erbjuder ett brett tjänsteutbud: infrastruktur, kärn- och plattformtjänster, administration, företagsapplikationer samt teknisk- och affärssupport. Publika moln har många fördelar gällande skalbarhet och innovationshastighet.

Tack vare detta partnerskap är Basefarm nu ännu bättre rustade för att hjälpa kunder att migrera till molnet, ge säkerhetsvägledning, hantera tjänster och klara av efterfrågan på hybrida molnlösningar. Nu kan kunderna dra fördel av Basefarms expertis och resurser för att planera, bygga och köra sina molnmiljöer.

"Själv hoppas jag på att fler och fler företag ska kunna använda och utforska de nästan oändliga möjligheterna som erbjuds med ett publikt molnekosystem“, fortsätter Månsby.

"Under det senaste året har Basefarm gått från klarhet till klarhet i sin uppbyggnad av det bästa kompetenscentret runt AWS i sitt slag," sammanfattar Darren Mowry. "AWS erbjuder utbildning och certifiering och förväntar sig en mycket hög standard för såväl våra partners affärsmässiga som tekniska kapacitet."

Om Basefarm

Basefarm är den ledande driftleverantören av affärskritiska applikationer. Basefarm erbjuder avancerade tekniska lösningar, applikationsdrift samt molntjänster och säkerställer att affärskritiska tjänster alltid är tillgängliga. Basefarm startade sin verksamhet 2000 och med sina 400 medarbetare hanterar de driften av mer än 40 000 tjänster som når över 40 miljoner slutanvändare världen över.

Cloud Workshop

Lämna kontoret, sätta sig ner i två timmar med en AWS-expert och diskutera kring hur ni bäst bygger er framtida miljö. Det är kärnan i Basefarms kostnadsfria Cloud Workshop.  Vi vet att det hjälper företag till ny insikt och ny energi.

btn-top

För mer information, kontakta:

Anna Pålsson, VP Marketing, Basefarm, tel. +46 (0)735 260 091 anna.palsson@basefarm.com

Stefan Månsby, VP Innovation, Basefarm, +46 (0)735 260 003 stefan.mansby@basefarm.com

btn-top